Forum osiedla Falenica i okolic

Sprawy Forumowe => Ogłoszenia => Wątek zaczęty przez: piotrulos w 03 Lipca 2007, 21:27:26

Tytuł: REGULAMIN FORUM !!!
Wiadomość wysłana przez: piotrulos w 03 Lipca 2007, 21:27:26
1.Tematy i ich zakładanie.

a) Sprawdź czy istnieje podobny temat. Jeżeli taki jest, to nie pisz nowego, włącz się do dyskusji w istniejącym.
b) Swoje tematy kieruj do odpowiednich działów.
c) Zakładanie dużej ilości bezsensownych tematów, będzie karane. Nie ma potrzeby zaśmiecać Forum.

2.Pisanie postów.

a) Staraj się pisać bezbłędnie! To znacznie ułatwia czytanie postów.
b) Sprawdź czy post odnosi się do wątku tematu. Jeżeli nie, to nie umieszczaj go, gdyż jest to pewne, że zostanie on usunięty lub zamknięty.
c) Gdy zamieszczasz materiał innej osoby (cytujesz inną osobę), używaj formuły:

[quote author="NAZWA UŻYTKOWNIKA"]tekst[/quote]
d) Nie wolno pisać DUŻYMI LITERAMI! Jest to w Internecie przyjęte jako wyrażanie treści krzykiem. Nie bój się - każdy zauważy napisaną przez Ciebie wiadomość.
e) Przestrzegaj netykiety!
f) Nie przeklinaj. - Szanujmy się nawzajem,użytkownik który zaraz po rejestracji zaczyna wszystkich wyzywać - od razu zostanie zbanowany.
g) Obrażanie naszego pięknego języka - Nie ma problemu jeśli chodzi o pojedyncze błędy czy literówki, ale notoryczne byki ortograficzne, interpunkcyjne czy jakiekolwiek "upiększanie" tekstu, nie będzie tolerowane.
h)Raportowanie postów. - Użytkownik ma obowiązek powiadamiać administrację o postach niezgodnych z regulaminem. Służy do tego specjalny przycisk "Zgłoś do moderatora". Gdy użytkownik niesłusznie zaraportuje daną wypowiedź to Moderator ma prawo udzielić mu upomnienia.

3.Ostrzeżenia:
Za co można dostać ostrzeżenia?
a) Spamowanie - pisanie bezsensownych postów, bądź takich, które nie mają pokrycia z tematem wątku. Nadmierne używanie emotikonów lub obrazków.
b) Pisanie niezgodnie z Regulaminem ogólnym.
c) Akty agresji wobec innych użytkowników.
d) Zmuszanie/zapraszanie użytkowników do klikania w linki referencyjne, stron o treściach wulgarnych, obraźliwej dla ściśle określonej osoby, lub niebezpiecznych dla komputera użytkownika (wirusy trojany itp.).
e) Nie stosowanie się do wymogów avatara i sygnatury. Jeżeli sig jest za duży, user otrzyma ostrzeżenie o jego usunięciu.
f) Posiadanie kilku kont. Na forum obowiązuje zasada jednego konta na użytkownika a zakładanie kolejnych kont (np. w celu obejścia bana, lub kryptoreklamy) użytkownik zostanie "nagrodzony" banem na IP, co oznacza całkowity zakaz wstępu na forum.
g) Nabijanie postów - Czyli powtarzające się wiadomości, zawierające jedno/dwa słowa bądź składających się wyłącznie z emotikon. Oprócz przyznania warna administracja może ręcznie zmniejszyć licznik postów. Nie piszemy kilku postów pod rząd - istnieje coś takiego jak opcja "Edytuj".
h) Reklamowanie innych serwisów - Reklamy innych serwisów można zamieszczać tylko po uzyskaniu na to zgody od Administratora. Niezastosowanie się do tej zasady skończy się ostrzeżeniem, a zaśmiecanie forum większą ilością reklam - to pewny ban.
i) Plagiat - Kopiowanie cudzych tekstów/grafik i/lub podawanie ich jako własne. Nie zapominajmy, że istnieje coś takiego jak "prawa autorskie".

4.Moderatorzy

a) Moderator ma prawo, a nawet obowiązek usunąć/zmienić/udzielić upomnienia użytkownikowi za nieprzestrzeganie regulaminu, który obowiązuje na forum.
b) Wysokość kary zależy od moderatora, jednak jej granice są ściśle określone w Regulaminie (patrz. punkt 3).
c) Moderator MUSI podać powód podjętej decyzji. Jeżeli nie otrzymałeś argumentacji powinieneś niezwłocznie powiadomić o tym Administratora.
d) Proszę nie przyznawać bezsensownych ostrzeżeń typu "Bo mi tak się podoba ", "prosiak" itp. Jako powód przyznania ostrzeżenia należy wpisać za co użytkownik je otrzymał. System ostrzeżeń nie służy do zabawy i pogaduszek między użytkownikami. Bezsensowne ostrzeżenia będą usuwane, a Moderator który je przyznał może zostać ukarany warnem za nadużywanie systemu ostrzeżeń, lub nawet stracić swoja pozycję.
e) Moderatorem może zostać osoba, która aktywnie udziela się na forum (pisze posty), przestrzega regulaminu forum. Prosimy nie wysyłać do adminów/moderatorów próśb o przyznanie tytułu moderatora. Użytkownicy, którzy aktywnie udzielają się na forum i przestrzegają regulaminu sami zostaną wybrani na moderatorów.

5. Umieszczanie filmików i obrazków.

a) Filmy - Serwisy takie jak YouTube oferują funkcję "embed", czyli odtwarzacz filmu zamieszczony bezpośrednio na danej stronie. Dbając o estetykę, prosimy o stosowanie tej funkcji na forum. Jeśli z jakichś powodów uparcie wyświetla się tylko kod HTML, wstawiamy linka.

b) Obrazki - Jeżeli chcemy, aby obrazek, który chcemy dodać pojawił się na forum, kopiujemy bezpośredni adres do zdjęcia, wklejamy, a następnie umieszczamy go między tagami img, na przykład:

[img]http://adres.pl/obrazek.jpg[/img]
Lub wstawić obrazek z dysku jako załącznik.

Zaktualizowany do nowego forum 15.02.2016